UNIQA została nagrodzona przez Wybór Konsumenta. Wpływ na wynik miała marka ubezpieczyciela jak i oferowane przez niego assistance komunikacyjne. Od lutego ubezpieczyciel posiada ten produkt w nowej wersji. Andrzej Jarczyk,prezes spółek UNIQA w Polsce, wyraził wdzięczność za docenienie towarzystwa po raz kolejny. Podkreślił, że jest to zasługą coraz lepszej strategii działania wobec klientów, których wymaganiom ubezpieczyciel chce sprostać.
Konsumenci uważają, że największy wpływ na to, na jakie ubezpieczenie się decydują ma oferowany produkt oraz szybkość odpowiedzi. Nieco mniejszą wagę zwraca się na wiarygodność, zdolność do udzielania odpowiedzi i sposób obsługi przez agenta, a także solidność firmy. W przypadku UNIQA nie ma wątpliwości co do najwyższej jakości w obrębie wszystkich tych podpunktów. Badania przeprowadzone zostały metodą tajemniczego klienta.
Z badań wynika, że assistance komunikacyjne to najczęściej posiadane przez Polaków usługi pomocowe. Najczęściej korzysta się z niego w sytuacjach awaryjnych. Najbardziej przydatne w tym zakresie jest holowanie pojazdu, wynajem pojazdu zastępczego oraz usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia. Paweł Boryczka,dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych UNIQA Polska, podał, że na samochód zastępczy mogą liczyć osoby, które posiadają już wariant Komfort Plus. Od 1 lutego wprowadzone zostały jeszcze bardziej atrakcyjne warunki assistance. Zwiększony został limit holowania, a także limit wieku samochodu przyjmowanego do ubezpieczenia – teraz wynosi on 15 lat.